ေႏြဆို ေရခန္း, မိုးဆို ေရႀကီးတဲ့ တိုင္းဗာရာ ျမန္မာဏသီ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ ဒီႏွစ္မိုးရာသီကို ရခိုင္ ေရေဘးေလေဘးနဲ႔ စဖြင့္လိုက္ပါၿပီ။ တဆက္တည္းမွာပဲ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔မွာ ေရႀကီးပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာ အယ္နီညိဳ မိုးေလ၀သျဖစ္စဥ္ ရွိတာေၾကာင့္ မိုးေႏွာင္းေကာင္းမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ “မိုးေႏွာင္းေကာင္းမယ္” ဆိုတာက နား၀င္ေခ်ာေအာင္ ေျပာတာ။ အဓိပၸာယ္က မုိးအကုန္ ေဆာင္းအကူးမွာ ေရႀကီးမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ေႏြရာသီ စာရင္းပိတ္လက္က်န္ ကေတာ့ အင္းေလးကန္ႀကီး ေရခမ္းေျခာက္သြားတာပါပဲ။
ကုိႀကီးေပၚ တေယာက္ ရာသီဥတုကို စာရင္းလိုက္ေကာက္ ေနရတာက အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ “စား ၀တ္ ေန” ဆိုတဲ့ အေရးသုံးပါးအနက္ ေနေရးကိစၥမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ရာသီဥတုနဲ႔ စီးခ်င္းထိုး ေနရတာေၾကာင့္မို႔ပါ။ ကိုႀကီးေပၚတို႔ရဲ့ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး ဆိုတာက အင္မတိအင္မတန္ သဘာ၀နဲ႔ တသားတည္းက်ေအာင္ ေနထိုင္တဲ့ ျပည္ေတာ္ႀကီး မဟုတ္လား။ လူကဖန္တီးထားတဲ့ အရာေတြကုိ လုံး၀ ဆန္႔က်င္တယ္ေလ။ လွ်ပ္စစ္မီး မသုံးဘူး။ ေလာင္စာစြမ္းအင္ မသုံးဘူး။ သဘာ၀ အလင္းေရာင္နဲ႔ ေနတယ္။ သဘာ၀ကေပးတဲ့ စြမ္းအင္နဲ႔ပဲ ေနတယ္။ သဘာ၀တရားကို အဲသေလာက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစြာ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးစြာ ထိမ္းသိမ္းထားတာကလား။
ဒီလို သဘာ၀အတိုင္း ေနထုိင္သူေတြ ဆိုေတာ့ သဘာ၀ ရာသီဥတုနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ထိေတြ႔ခြင့္ ရေနတာကိုက ဒုလႅဘတရားပါပဲ။ ပူမယ္ဆို ပူလိုက္၊ ေအးမယ္ဆို ေအးလိုက္၊ ေလတိုက္ခ်င္ တိုက္ပစ္လိုက္၊ ေရႀကီးခ်င္ ႀကီးပစ္လိုက္။ ေရႊျပည္ေတာ္မွာ သဘာ၀ ရာသီဥတုက လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္နဲ႔ ေသာင္းက်န္းသမွ်ကို ေရႊျပည္ေတာ္သားေတြက ေမတၱာမပ်က္ ခံယူလ်က္ပါ။ ဒါတင္မက မိုးရြာလို႔ ေရႀကီးတာကို ၿမိဳ႕ထဲေနသူေတြ မခံစားလိုက္ရမွာ စိုးလို႔ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာကို ေရႀကီးေအာင္ လုပ္ေပးထားတာ။ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးရဲ့ ေခတ္ေရွ႕ေျပးမႈကို ဘယ္သူေတြ လိုက္မီလိမ့္မလဲ။
အဲ… ခက္ေနတာက ေရႊျပည္ေတာ္မွာ ျဖစ္ပ်က္သမွ်ကို လူေတြက အမီလိုက္ႏိုင္ေပမယ့္ တိရစၧာန္ေတြက အမီမလိုက္ႏိုင္ရွာေတာ့ ခမ်ာတို႔မွာ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔ ၾကံဳေနရရွာရဲ့…။
ႂကြက္ရယ္, ဆင္ရယ္, လိုဏ္ေခါင္းရယ္
ဇြန္လကုန္ပိုင္းမွာ ထူးထူးျခားျခား ၾကားလိုက္ရတဲ့ သတင္းက ၾကတ္ေျပးေနျပည္ေတာ္က ႂကြက္ေတြ ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းေနၾကတယ္ ဆိုတာပါပဲ။
ႂကြက္ဆိုတာ ေျမေအာင္းသတၱ၀ါ။ ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေကာင္ေရ ေထာင္ေသာင္းခ်ီၿပီး သြားလာေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါ ပုံမွန္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ သဘာ၀ကို မွီခိုေနရတဲ့ တိရစၧာန္ေတြမွာ သူတို႔ရဲ့ ေနထုိင္မႈဟာ ဗီဇတုံ႔ျပန္မႈေၾကာင့္ အဓိက ျဖစ္လာရပါသတဲ့။ သဘာ၀က တခုခု အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာရင္ သူတို႔လည္း အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ ကိစၥေတြမွာ သဘာ၀က ေျပာင္းလဲလာေတာ့မယ့္ အေျခအေနနဲ႔ လိုက္ေလ်ာေအာင္ တိရစၧာန္ေတြကလည္း ႀကိဳတင္ၿပီး ေျပာင္းလဲလာတတ္တယ္တဲ့။ ဒါကို တိရစၧာန္ေတြက ႀကိဳသိေနတယ္လို႔ အလြယ္ ေျပာၾကတာေပါ့။
ဆူနာမီတုန္းက အာေခ်းက တံငါရြာတရြာဟာ ေရလိႈင္းဒဏ္က လြတ္ခဲ့သတဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ပုရြတ္ဆိတ္ေတြ ကုန္းေပၚ ေရႊ႕ေျပာင္းတက္လာတာကို ေတြ႕ေတာ့ သူတို႔ ဘိုးဘြားေတြ အစဥ္အလာ မွတ္သားခဲ့တဲ့ စကားကို အမွတ္ရၿပီး ေရလိႈင္းႀကီးေတြ လာေတာ့မယ္ ဆိုတာကို ႀကိဳသိေနသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ကုန္းေပၚကို အခ်ိန္မီ ေရႊ႕ေနခဲ့ႏိုင္လို႔ တရြာလုံး ဆူနာမီဒဏ္က လြတ္ခဲ့ပါသတဲ့။
ကဲ… ႂကြက္ေတြကေတာ့ ေရႊ႕ကုန္ၿပီ။ လူေတြက ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ ေကာက္ၾကမလဲ။ ကိုႀကီးေပၚေတာ့ ဒီကိစၥမ်ိဳး သိပ္မသိလို႔ သိပ္မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဟို ျမန္မာ့အေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးငယ္ေတြကို ေမးၾကည့္ရင္ ေကာင္းမယ္ ထင္တာပဲ။ အတိုက္အခံ ေတြကေတာ့ ႂကြက္ေျပးတာ နအဖေၾကာင့္လို႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်မယ္ ထင္ပ။ အေ၀းေရာက္ ၀န္ႀကီးေတြကေတာ့ ဒီကိစၥကို ႏိုင္ငံတကာမိသားစုက ၾကည့္မေနဖို႔ တိုက္တြန္း သြားပါ့မယ္လို႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ရင္ ေျဖၾကမယ္ ထင္ပါရဲ့။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ႂကြက္ကယ္ဆယ္ေရး ရန္ပုံေငြေတြ ဘာေတြမ်ား ထူေထာင္မယ္လား မသိ။
ဘိုးေတာ္ေတြ ေဗဒင္ဆရာေတြကိုေတာ့ မေမးရဲဘူး ခင္ဗ်။ သူတို႔ရဲ့ အတိတ္နိမိတ္ ေကာက္ယူပုံေတြကို ကိုႀကီးေပၚ လုံး၀ နားမလည္လို႔ပါ။ ဘိုးေတာ္နဲ႔ ေဗဒင္ဆရာေတြ ေတာ္ခ်က္က ျဖစ္ၿပီးတာေတြ အကုန္မွန္ၿပီး မျဖစ္ေသးတာေတြ အကုန္မွားတာပါပဲ။ “ဒီမိုကေရစီေရးဆိုင္ရာ ေဟာခ်က္ အလြဲမ်ား” ဆိုၿပီး စာအုပ္ထုတ္ရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ထူမယ့္ သေဘာရွိတယ္။ တျမန္ႏွစ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သီတင္းကၽြတ္ရင္ လြတ္ကိုလြတ္ရမယ္၊ မွားရင္ အေသခံမယ္ဆိုၿပီး “ပညာေက်ာ္” ဆိုတဲ့ အမည္၀ွက္နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္မွာ ေဟာတဲ့ ေဗဒင္ဆရာလည္း ဘယ္ဘုံဘယ္ဘ၀ ေရာက္ေလၿပီ မသိ။ ကိုႀကီးေပၚျဖင့္ အမွ်ကေလးေတာင္ မေ၀လိုက္ရပါဘူး။ ကၽြတ္..ကၽြတ္..။
ကိုႀကီးေပၚ ထင္တာ ေျပာရရင္ေတာ့ ငတ္လို႔ ေျပးတယ္ ထင္တာပါပဲ။ ငတ္တယ္ဆိုတာက မူလေနရာမွာ စားစရာ ရွားလာလို႔ရယ္၊ အျခားေနရာမွာ စားစရာ ေပါတာေၾကာင့္ရယ္ ေနရာသစ္ကို ေရႊ႕တဲ့သေဘာေပါ့။
၀ါးပြင့္ရင္ ႂကြက္အုပ္က်တတ္တယ္လို႔ ဆိုစမွတ္ ရွိတယ္။ ၀ါးဆိုတာ ပြင့္ခဲတယ္။ ၀ါးပြင့္ကို ႂကြက္က အလြန္ႀကိဳက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ါပြင့္ရာကို ႂကြက္ေတြအုပ္လိုက္ ေရာက္လာ, ၀ါးပြင့္ သာမက အျခား သီးႏွံေတြကိုပါ စားေသာက္ပစ္ေတာ့ အဲဒီ အရပ္မွာ စားစရာ ရွားပါး ငတ္ျပတ္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ မွတ္သားရပါတယ္။ မႏွစ္ကတုန္းက ခ်င္းျပည္နယ္မွာ ၀ါးေတြပြင့္ ႂကြက္အုပ္ေတြ က်လို႔ စိုက္ခင္းေတြ ပ်က္စီးၿပီး အစားအစာ ရွားပါးခဲ့တာ ပူပူေႏြးေႏြးပဲ ရွိပါေသးတယ္။
စာေတြေပေတြထဲမွာလည္း ႂကြက္အုပ္ေတြက်လို႔ ၿမိဳ႕ရြာေတြ ပ်က္စီးရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ဖတ္မွတ္ရဖူးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႂကြက္အုပ္က်ရင္ ေသခ်ာတာက အဲသည္ ႂကြက္ေတြက ငတ္ေနတဲ့ ေကာင္ေတြ ျဖစ္မယ္။ ေတြ႔ကရာ အကုန္စားမယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူ ေရာဂါပိုးမႊားေတြ ပါလာမယ္။ လူေတြရဲ့ စားေသာက္ေနထိုင္မႈဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္း ကေမာက္ကမ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္စီးမယ္။ ဒီလို ယူဆႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဟိုးတခ်ိန္တုန္းက အလယ္႐ိုးမဆိုတာ ၀ါး အင္မတန္ေပါတဲ့ ေတာႀကီးေပါ့။ ႂကြက္ေတြရဲ့ တာ၀တႎသာလို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ပ်ဥ္းမနား ႂကြက္ေၾကာ္ဆိုတာလည္း နာမည္ႀကီးရဲ့။ ဒီ အလယ္ပိုင္းေဒသမွာ ပလိပ္ေရာဂါ ျဖစ္လို႔ ေသေၾကခဲ့ရတာေတြလည္း ရွိပ။ တခါတရံ ႂကြက္အုပ္ေတြ က်တတ္တယ္ဆိုတာလည္း ၾကားနာခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ်ဥ္းမနား, ၾကတ္ေျပး နဲ႔ ႂကြက္ဆိုတာ သိပ္ေတာ့ ခြဲျခားထားလို႔ မရေကာင္းတဲ့ အရာပါ။
ခုေတာ့ ၾကတ္ေျပးက “ႂကြက္ေျပး” ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဒီအရပ္ ဒီေဒသမွာ ႂကြက္ေတြ မွီခိုေနထိုင္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန မရွိေတာ့ဘူး။ ငတ္ၿပီ။ အစာရွိရာ အျခားအရပ္ကို ေျပာင္းၾကၿပီ။ ျပႆနာက ႂကြက္ေတြ စြန္႔ခဲ့တဲ့ ေဒသ မဟုတ္ဘူး။ ႂကြက္ေတြ ေရာက္လာမယ့္ ေဒသ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုေတြးၿပီး ၾကတ္ေျပးမင္းႀကီးကေတာ့ ႀကိတ္ျပံဳးေနမယ္ ထင္ပ။ သူျပံဳးေနခ်ိန္မွာ အနီးအနား ေဒသရပ္ရြာေတြကေတာ့ “သေရာႀကီးခိုင္း”ရင္ ဘယ္လို ေျပးရမလဲလို႔ ရင္တမမ ေနရေတာ့မယ့္ အျဖစ္ပါပဲ။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ။ ႂကြက္ေျပးခ်ိန္မွာ ဆင္ျဖဴ ဆိုတာက ေပၚလာသဗ်။ အင္တာနက္ကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဖိႏွိပ္ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းႀကီးမ်ားဟာ ဆင္ျဖဴ ဆိုတာကိုေတာ့ အင္မတန္ မက္ေမာတယ္ ခင္ဗ်။ ဆင္ျဖဴ မရွိေသးေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံ ပိစိေကြးကို ေဆးအျဖဴသုတ္ၿပီး “ဆင္ျဖဴေတာ္” လို႔ အမည္ေပး စီးသတဲ့။ ကိုႀကီးေပၚ သိတာကေတာ့ ဆင္ျဖဴေတာ္ ဆိုတာ ေျမျဖဴပါပဲ။
ဆင္ျဖဴဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာက ေရွးေဟာင္းစာေပေတြမွာ ပါခဲ့ေလေတာ့ အာရွယဥ္ေက်းမႈမွာ အေတာ္ စိမ့္၀င္ေနတဲ့ ကိစၥပါ။ ဆင္ဟာ လူကို အက်ိဳးျပဳတဲ့ တိရစၧာန္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ေရွးက ခရီးသြားဖို႔, ကုန္ဆြဲဖို႔, စစ္တိုက္ဖို႔ ကိစၥေတြမွာ ဆင္, ျမင္း, ႏြား, ကၽြဲ ဆိုတာေတြဟာ မရွိ မျဖစ္ေပါ့။ ဆင္က အင္အား အႀကီးဆုံး ဆိုေတာ့ ပိုအသုံး၀င္တာေပါ့။ ဆင္မ်ားမ်ား ရွိေလ အင္အား ပိုရွိေလေပါ့။ ဒီေတာ့ ဆင္ေမြးျမဴေရးဟာ အေရးႀကီးလာတယ္။ ဆင္ဟာ တိုင္းျပည္ရဲ့ အင္အားတရပ္ ျဖစ္လာတာေၾကာင့္ ရွင္ဘုရင္ရဲ့ ရတနာစာရင္းမွာ ဆင္ကို ထည့္သြင္း ထားရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သာမန္အားျဖင့္ ဆင္ဟာ မည္းေပမယ့္ မ်ိဳးဗီဇ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ဆင္ဟာ အေရျပားအေရာင္ ျဖဴေနတတ္ပါသတဲ့။ အျခားသတၱ၀ါေတြမွာလည္း ဒီသေဘာအတိုင္း ရွိပါသတဲ့။ ေရွးကေတာ့ ေတြ႔ရခဲတဲ့ ဆင္ျဖဴဆိုတာ ထူးျခားတယ္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ လူေတြဟာ ရွားပါးတာကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ရွားပါးတဲ့ ဆင္ျဖဴကိုလည္း ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးစရာ တခုလို သေဘာထားခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ပတၱျမား နီလာ စတဲ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ လိုပဲ ဆင္ကိုလည္း သက္ရွိရတနာ တခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပါ။ အိမ္ေမြးတိရစၧာန္ အႀကီးစား ဆိုပါေတာ့။
ဒီမွာတင္ ဆင္ျဖဴကို ဋီကာခ်ဲ႕ၿပီး ထမင္းအိုးခ်ဲ႕တဲ့ လူေတြ ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ။ ဆင္ ဘာေၾကာင့္ ျဖဴတယ္ ဆိုတာ သိေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ့ ထမင္းအိုး ပ်က္မသြားေအာင္ ဟိတ္လုံးေျမွာက္လုံးေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ “ဆင္ျဖဴေတာ္မီွၿပီး ၾကံစုတ္” ဆိုတဲ့ စကား အရွိသား မဟုတ္လား။ ဆင္ျဖဴထိန္းတဲ့ လူေတြက ရွင္ဘုရင္ကို ဆင္ျဖဴျပၿပီး ဗုံေျမာက္ေပးၾကေတာ့ ရွင္ဘုရင္ေတြလည္း ဆင္ျဖဴရွင္ ဆိုရင္ ဂုဏ္ရွိတယ္လို႔ ထင္လာၾကေတာ့တာပါပဲ။ အျခား ဘုရင္ေတြေတာ့ ဘယ္လို ရွိတယ္ မသိေပမယ့္ ဗမာရွင္ဘုရင္ေတြကေတာ့ ဆင္ျဖဴ အေတာ္ ႐ူးၾကပါတယ္။ ဆင္ျဖဴမ အေသေကာင္ကို ၀ါးနဲ႔ေထာက္ အဲဒီေပၚ တက္စီးၿပီး ဆင္ျဖဴရွင္ အမည္ခံတဲ့ ပင္းယေခတ္က “တစီးရွင္ သီဟသူ” ဆိိုတာ ရွိခဲ့ေလသပ။ ဆင္ျဖဴ တေကာင္မွ မရွိလည္းဘဲ စာေရးေတာ့ “ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ ဆဒၵန္ဆင္မင္းသခင္” လို႔ ေရးခဲ့ၾကတာပါပဲ။
ဆင္အုပ္ထဲမွာ ဆင္ျဖဴပါရင္ အဲဒီ အျဖဴေကာင္ကို က်န္တဲ့ အမည္းေတြက ၀ိုင္း၀န္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါတယ္။ ဒါကို ဆင္ဋီကာခ်ဲ႕သူေတြက ဆင္မည္းထက္ ဆင္ျဖဴက သာလြန္တယ္လို႔ ဆိုပဲ။ တကယ္က ဗီဇေဖာက္ျပန္မႈအရ ဆင္ျဖဴဟာ ခႏၶာကိုယ္ ၾက့ံခိုင္မႈ အားနည္းပါတယ္။ ဆင္ေတြဟာ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း အားနည္းသူကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္တဲ့ သဘာ၀ ရွိသူေတြပါ။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားနဲ႔ ကေလးမ်ားကို ဦးစားေပးပါ ဆိုတာ လူထက္ ဆင္က ေစာပါတယ္။ သူတို႔သဘာ၀အရ အားနည္းတဲ့ ဆင္ျဖဴကို က်န္ ဆင္မည္းေတြက ေစာင့္ေရွာက္ေပး တာပါ။ ဆင္ျဖဴဟာ ဆင္မည္းထက္ အသက္ တိုေလ့ရွိပါတယ္။
ဆင္ျဖဴကို လူကေမြးေတာ့လည္း အလုပ္မခိုင္းဘဲ တယုတယ ထားပါတယ္။ အမွန္က ဆင္ျဖဴဆိုတာ အလုပ္ၾကမ္း မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြက ဟန္သာရွိၿပီး လက္ေတြ႕ အလုပ္မျဖစ္တဲ့လူကို white elephant လို႔ တင္စားသုံးႏႈန္းခဲ့ၾကတာပါ။ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈမွာ ဆင္ျဖဴဆိုတာ “အလကားေကာင္” ျဖစ္ေနေပမယ့္ အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈမွာေတာ့ ဆင္ျဖဴဆိုတာ “အာဏာ၀ိေသသ” ျဖစ္ေနရတာကိုက ေလာကရဲ့ သေရာ္ခ်က္ တခုပါပဲ။
သုံးစားလို႔မရတဲ့ ဆင္ျဖဴကို ေရခ်ိဳးေပးတဲ့ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔တေယာက္ ဘုန္းတန္းခိုး တက္ဖို႔ ေနေနသာသာ ရာထူးျပဳတ္ၿပီး ေျမာင္းထဲေရာက္သြားတာမွ မၾကာေသးဘူး၊ ဗိုလ္သန္းေရႊက ဆင္ျဖဴ ေရာဂါထၿပီး ရခိုင္မွာ ဆင္ဖမ္းပါသတဲ့။ အခု ေျခာက္လ တႏွစ္ ၾကာေတာ့ ေတြ႔ပါၿပီ။ အသက္ ၃၈ ႏွစ္ေလာက္ ရွိတဲ့ ဆင္မတဲ့။ ဓာတ္ပုံထဲ ျမင္ရတာေတာ့ ဦးေခါင္း႐ိုး ေငါင္းစင္းစင္းနဲ႔။ ဆင္အုပ္ကလည္း ေလးငါးေကာင္ပဲ ရွိတယ္ ဆိုေတာ့ ဆင္ေတြလည္း အငတ္ေဘးကို အေတာ္ခံစားေနရပုံ ရပါတယ္။
ေရႊျပည္ေတာ္မွာ လူေတြက သဘာ၀ ရာသီဥတုကို ဒုံရင္းအတိုင္း ရင္ဆိုင္ ေနထိုင္ၾကရခ်ိန္မွာ ႂကြက္ေတြ ဆင္ေတြကေတာ့ သူတို႔ သဘာ၀ ေနထိုင္မႈကို စြန္႔ၿပီး ၿမိဳ႕ရြာေတြထဲ နန္းေတာ္ထဲ ၀င္လာေနၾကေလရဲ့။
ကိုႀကီးေပၚကေတာ့ ဒီအျဖစ္သနစ္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး အမွားေတြ ပြားေနမိရဲ့။
ေရႊျပည္ေတာ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းႀကီးက “ေရေျမအလုံးကို အစိုးရေတာ္မူေသာ” ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔ ညီေအာင္ ေျမတြင္း လိႈဏ္ေခါင္းေတြ နက္နက္ တူးေနတာ အံ့မခန္းဆိုရဲ့။ ရလဒ္ကေတာ့ ေျမတြင္းက ႂကြက္ေတြခမ်ာ ေနစရာ မရွိ စားစရာ မရွိေတာ့လို႔ ထြက္ေျပးေနရေလရဲ့။ အဲဒီ လိႈဏ္ေခါင္းေတြထဲမွာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ညဴကလီးယား ဆိုတာႀကီးက ဗုံးျဖစ္ဖို႕ ေနေနသာသာ ေလာက္စာလုံးေတာင္ မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ ပညာသည္ေတြက ေျပာလိုက္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းႀကီးခမ်ာ ရင္ကြဲပက္လက္ ျဖစ္ရျပန္ရဲ့။ ေၾသာ္.. “ဆင္ျဖဴေတာ္မွီၿပီး ၾကံစုပ္” ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းႀကီးရဲ့ ညဴကလီးယားဆိုတာ “ဆင္ေခါင္း ေခြးခ်ီ” ႀကီးပါလား ဟ႐ို႕။
အခုခ်ိန္မွာ အျဖစ္သင့္ဆုံးကေတာ့ ေျမတြင္းေအာင္းေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းႀကီးဟာ “ဆင္ျဖဴရွင္” ဘြဲ႕ကို အျမန္ဆုံး ခံလိုက္ဖို႔ပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဆင္ျဖဴဆိုတာ ဟန္သာရွိၿပီး အဆန္မရွိတဲ့ အလကားေကာင္ မဟုတ္လား။ နအဖရဲ့ လုပ္ရပ္ အရည္အခ်င္း အားလုံးကို ျခံဳငုံႏိုင္တဲ့ သေကၤတ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
ဒါမွမဟုတ္ သြားေလသူ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ကို နမူနာယူ ေျပာရရင္ ဆင္ေရခ်ဳိးတဲ့လူ ျမန္ျမန္ ေဂ်ာင္းရေလသတဲ့။
ကိုႀကီးေပၚ
0 comments:
Post a Comment