Monday, March 1, 2010

ေခ်ာင္းၾကည့္သူရဲ့ အမွား(ကိုႀကီးေပၚ)

အမွတ္ ၂၀

တိုင္းဗာရာ ျမန္မာဏသီ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးကို ေခ်ာင္းၾကည့္လိုက္တိုင္း ကိုႀကီးေပၚ တေယာက္မွာျဖင့္ အမွားေတြ ဗရပြနဲ႔ ဗြက္ထေနခဲ့တာ အေတာ္ၾကာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲသလို မွားလိုက္ရမွ အယားေျပေလေရာ့သလား မသိ။ ေခ်ာင္းမိတာလည္း အခါခါ။ မွားမိတာလည္း အခါခါ ဆိုပါေတာ့။

အခုလို ႏွစ္သစ္ဆန္းတဲ့ ကာလမ်ိဳးမွာေတာ့ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ တီးတိုးတဖုံ က်ယ္က်ယ္တမ်ိဳး ရင္အခုန္ၾကဆုံးကေတာ့ ဆုေတြ, ဂုဏ္ထူးေတြ, လက္မွတ္ေတြ ေပးအပ္ ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ အေၾကာင္းရပ္ပါပဲ။

မဟာငတာ

တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ အမ်ားမွာ ႏွစ္တႏွစ္ ကုန္ခါနီးရင္ ဒီႏွစ္အတြက္ အထူးျခားဆံုးေတြ, အေကာင္းဆုံးေတြ, အထူးခၽြန္ဆုံးေတြကို ေရြးခ်ယ္ ၾကေလ့ရွိပါတယ္။ အင္မတန္ စိတ္၀င္စား ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြေပါ့။ စာေပ, ဂီတ, ႐ုပ္ရွင္, အားကစား စတဲ့ လူတိုင္းႀကိဳက္ေတြ သာမက စီးပြား, ပညာ, သိပၸံ စတဲ့ အေလးအနက္ေတြလည္း ပါ၀င္တတ္ပါတယ္။ တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳး ေဆာင္သူေတြကိုလည္း အထူးတလည္ ဂုဏ္ထူးေတြ ေပးအပ္တတ္ၾကပါတယ္။

ေရႊျပည္ေတာ္မွာလည္း ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီ အဲသလို လိုက္လုပ္ပါတယ္။ အဲ… ကြာျခားတာကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဆုေပးတာက ေရာက္ဆဲႏွစ္အတြက္ လတ္တေလာ ေရြးခ်ယ္ေပးတာ။ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးကေတာ့ လြန္္ခဲ့တဲ့ တျမန္တႏွစ္ အတြက္ ေပးတာ။ တႏွစ္တာအတြင္းက အေကာင္းဆံုးေတြကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လူႀကီးမင္းမ်ားက တႏွစ္ႀကီးမ်ားေတာင္ အခ်ိန္ယူတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။

အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆုံးကို အျပစ္အနာ အဆာမရွိေအာင္ အဆင့္ဆင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ရတာမို႔ ဒီေလာက္ ၾကာရေပတာပဲလို႔ ကိုႀကီးေပၚက သေဘာထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏွစ္မွာ သိပ္ေတာ္ သိပ္ေကာင္းလို႔ ဆုရမယ္ မွန္းရင္ေတာ့ ေနာက္တႏွစ္အတြင္း မေသေသးနဲ႔ဦးေပါ့။ ယၾတာေလး ဘာေလး ေခ်ထားေပါ့။ ေရႊျပည္ေတာ္မွာ လာဘ္ထိုးရင္ ဘာမဆို ျဖစ္တာပဲ။ ေသမင္းကိုလည္း လာဘ္ထိုးထားေပါ့။


ဆုေတြထဲမွာ အကယ္ဒမီ လို႔ေခၚတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဆုကေတာ့ ေပၚျပဴလာ အျဖစ္ဆုံးပါပဲ။ ႐ုပ္ရွင္က လူအမ်ားႀကိဳက္တဲ့ အႏုပညာမို႔ ႐ုပ္ရွင္အကယ္ဒမီကို လူေတြ စိတ္၀င္စားတာ မဆန္းပါဘူး။ ပိုက္ဆံရွာေကာင္းတဲ့ စီးပြားလည္း ျဖစ္ေပသကိုး။ အဲ ဆန္းေနတာက ေရႊျပည္ေတာ္မွာ ႐ုပ္ရွင္ဆုကို ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္က ေပးတာမဟုတ္ဘဲ၊ ႐ုပ္ရွင္မၾကည့္တဲ့ အာဏာသစ္ငုတ္ေတြက ေပးတာ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

ႏိုင္ငံတကာမွာ ႐ုပ္ရွင္ဆုကို ေရြးခ်ယ္ဆုေပးတာက ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္ၿပီး လုပ္ကုိင္ေနသူေတြ, ပညာသည္ေတြ, ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူေတြက ေပးတာ။ မေရြးခင္မွာ ပရိသတ္ရဲ့ ဆႏၵမဲကိုလည္း ေတာင္းခံထားေသးရဲ့။ ဒီေတာ့ ေရြးလိုက္တဲ့ဆုဟာ ပရိသတ္ ဆႏၵကိုလည္း ထင္ဟပ္, ပညာရွင္မ်ားလည္း ႏွစ္သက္, အမ်ားလည္း ႀကိဳက္ၿပီး ဟိုးဟိုးေက်ာ္ေပေတာ့တာကိုး။ ေရြးစရာေတြကလည္း မ်ားလြန္းလို႔ က႑ေတြ ခြဲထားတာေတာင္ မူးေနာက္ေနတာပါပဲ။

ေရႊျပည္ေတာ္မွာကေတာ့ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း မျပည့္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားထဲကေန ဆုေတြ ေရြးထုတ္လိုက္တာမ်ား နည္းမွတ္လို႔။ အဲ ရာေထာင္ခ်ီတဲ့ ဗီဒီယိုေတြက်ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ မဟုတ္ဘူး ဆိုပဲ။ ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မွာ ေတးဂီတဆု ဆိုၿပီး ေပးေပမယ့္၊ ရာနဲ႔ခ်ီ ထြက္ေနတဲ့ ေတးအဲယ္ဘမ္ေတြကို က်ေတာ့ “ဂီတအကယ္ဒမီ” ဆုရယ္လို႔ ဘယ္သူကမွ မေပးဘူး ခင္ဗ်။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ျမႇင့္တင္ရမယ္လို႔ ပါးစပ္နဲ႔ မဆံ့ေအာင္ ေအာ္ေနေပမယ့္ ဇာတ္သဘင္တို႔, ဆိုင္းတို႔လည္း အကယ္ဒမီ တန္းမ၀င္ဘူး ခင္ဗ်။ ၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ေနတာပဲလို႔ ေစာဒက တက္ႏိုင္ေပမယ့္၊ ၿပိဳင္္ပြဲနဲ႔ တကယ့္အလုပ္နဲ႔က မတူဘူးေလ။

အခုဆိုရင္ အကယ္ဒမီလိုခ်င္ရင္ ဘယ္လိုကားကို႐ိုက္, ဘယ္စ႐ိုက္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္, ဘယ္စကားကို ေျပာ, ဆုေပးမယ့္သူေတြနဲ႔ ဘယ္လို ေနထိုင္ဆက္ဆံ ဆိုတဲ့ ေဖာ္ျမဴလာေတြကို ေရႊျပည္ေတာ္က ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ ပရိသတ္အားလုံးက အလြတ္ရေနၾကပါၿပီ။ ႀကိဳသိေနၾကလို႔ သိပ္ေတာင္ ရင္မခုန္ရေတာ့ပါဘူး။

ပရိသတ္အမ်ားက ရင္မခုန္ေပမယ့္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ႀကိတ္ၿပီး ရင္ခုန္တဲ့ ဆုေတြလည္း ရွိေသးတယ္ ခင္ဗ်။ အမ်ိဳးသားစာေပဆုတို႔, ဘာဓဇ ညာဓရ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ထူးတို႔, ဘာထူးခၽြန္ ညာထူးခၽြန္ ဆိုတဲ့ တံဆိပ္တို႔ ဆိုတာေတြေပါ့။ မ်ားလြန္းလို႔ သတင္းစာမွာေတာင္ တပတ္ေလာက္ ဆက္တိုက္ ေဖာ္ျပရတာ။ ကိုႀကီးေပၚလည္း အလြတ္ မမွတ္မိပါဘူး။ ဒီဆုေတြ တံဆိပ္ေတြမွာလည္း ေဖာ္ျမဴလာ ကိုယ္စီ ရွိၿပီးသား ခင္ဗ်။ အထုပ္ကေလး ပိုက္ၿပီး အကြက္ကေလး ႐ိုက္လိုက္ရင္ ဆုတခုကေတာ့ ဖုတ္ခနဲ ျပဳတ္က်လာတာပါပဲ။

ကိုႀကီးေပၚ မွန္ေျပာင္းထဲမွာ ျမင္ေနရတာကေတာ့ ဆုေတြ တံဆိပ္ေတြ ဂုဏ္ထူးေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းသြား ေျပာင္းသြား ေပးသူကေတာ့ တေယာက္တည္းပဲ ခင္ဗ်။ နအဖဆိုတဲ့ အာဏာသစ္ငုတ္ေတြေပ့ါ။ ဆုေပးသဘင္ ဆိုတာေတြကလည္း ေရႊျပည္ေတာ္မွာ တႏွစ္ပတ္လုံး ျပတ္တယ္ မရွိပါဘူး။ သတင္းထဲ ေန႔တိုင္းပါေနေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းမ်ား တတ္အပ္ေသာ အ႒ာရသထဲမွာ ဆုေပးအပ္ျခင္း ဆိုတာလည္း တပါးပါမယ္ ထင္ပါရဲ့။

ဒီႏွစ္ဆန္းမွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းမ်ားက ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ ေပးအပ္ေနက် ဆုထူး ဂုဏ္ထူးေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပါတယ္။ အနာဂတ္ေခတ္နဲ႔ ညီေအာင္လို႔ ဆိုပဲ။ ၀ီရိယ ကဲတဲ့ သေဘာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဟိုးယခင္ေခတ္က ေပးခဲ့ဖူတဲ့ သတိုးတို႔, အဂၢတို႔, စည္သူတို႔, ပ်ံခ်ီတို႔ စတဲ့ ဘြဲ႔ေတြကို ျပန္ေပးမယ္လို႔ လုပ္တာပါ။

လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ ဖဆပလ အစိုးရက ပါဠိဘာသာနဲ႔ ေရးထားတဲ့ ဘြဲ႔ေတြ တီထြင္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ေန၀င္းက ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ လုပ္ေတာ့ အဲဒါေတြကို ပေဒသရာဇ္ေစာ္ နံတယ္ ဆိုၿပီး ဖယ္ထားခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဖဆပလ လုပ္တာကို အေမြမခံဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ဘြဲ႔ေတြက အရွိန္အ၀ါ အေတာ္ႀကီးတယ္ ခင္ဗ်။ အမည္ေရွ႕မွာ တျမတ္တႏိုးတပ္ခဲ့ၾကလို႔ ေႏွာင္းလူေတြက အဓိပၸာယ္သာ ဘာမွန္းမသိ ရွိမယ္ ဘြဲ႔ေတြနဲ႔ေတာ့ ရင္းႏွီးေနၾကတာပါ။ အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္, ၀ဏၰေက်ာ္ထင္ ေဒၚေအာင္ၾကည္, စည္သူ ဦးသန္႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့။

ေဟာ အခု၊ ဒီဘြဲ႔ေတြကို ျပန္ေပးမယ္ ဆိုတာ ေၾကညာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေတဇ နဲ႔ ေဇာ္ေဇာ္ ကို “သီရိပ်ံခ်ီ” ဘြဲ႔ေပးတယ္လို႔ သတင္းထြက္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေၾကညာခ်က္ကို လူသိေအာင္ မထုတ္ျပန္ဘူး။ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ဆိုပဲ။ အင္… ဆုေပးတာ လူသိေအာင္ မဟုတ္ရင္ ဘာလုပ္ဖို႔ပါလိမ့္…။

ဒီမွာတင္ ကိုႀကီးေပၚ စမွားေတာ့တာပါပဲ။ ကိုႀကီးေပၚက ေတြးမိလိုက္တာက ဆုတခုရဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္ဟာ ဆုေပၚမွာ တည္သလား, ေပးသူမွာ တည္သလား, ရသူမွာ တည္သလား ဆိုတာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ လူသိဖို႔ လိုသလား မလိုသလား။ ေပးတဲ့လူက တိတ္တိတ္ေလးေပးတာကို ယူတဲ့သူက ဘမ္းေဖာ္ျပလို႔ ျဖစ္ပါ့မလား။ ဆုရတာ မင္းနဲ႔ငါပဲ သိတယ္။ ရွဴး…တိုးတိုး။

တခ်ိန္က သိပ္နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ “စတာလင္ဆု” တို႔ “စၾကာတံဆိပ္” တို႔ ဆိုတာေတြ အခု ဘယ္လိ္ု ျဖစ္သြားၾကၿပီလဲ။ နအဖ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ေပးတဲ့ဆု ဆိုတာေတြကေကာ ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ ျဖစ္လိမ့္မလဲ။ ရတဲ့သူေတြကေကာ ဘယ္လိ္ုလူေတြ ျဖစ္မလဲ။ ကိုႀကီးေပၚေတာ့ ေခ်ာင္းမိေလေလ မွားေလေလပါပဲ။

ဒီအေျဖေတြ အတြက္ အားလုံး ၾကားဖူုးၿပီးသား ဇာတ္လမ္းကေလးက အေျဖေပးႏိုင္မယ္ ထင္ပါရဲ့။ ဒီလိုပါ။

ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဘိုးလိႈင္ ေရးတဲ့ စာေပေတြကို ျမင္းထိန္း ငတာ ဆိုသူက - မင္းႀကီးေရးတဲ့စာေတြ သိပ္ေကာင္းတယ္, သိပ္အဖိုးတန္တယ္ - လို႔ လူထူထူရွိရင္ ေျပာေလ့ရွိသတဲ့။ ဒီသတင္းကို ေယာမင္းႀကီး ၾကားေတာ့ ငတာကို ေခၚၿပီး ေမးတယ္။ မင္း ငါ့စာေတြကို ေသခ်ာ ဖတ္ဖူးသလား တဲ့။ ငတာခမ်ာ ေသခ်ာ မဖတ္ဖူးေတာ့ ဘာေျပာရမွန္းမသိ အ အိ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ မင္းႀကီးက ေရႊဒဂၤါး ႏွစ္ျပား ထုတ္ေပးၿပီး - ေရာ့ ဒါယူၿပီး လုပ္ကိုင္စား, ေနာက္ကို ငါ့စာေကာင္းေၾကာင္း ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႔, မင္းအရာ မဟုတ္ဘူး - လို႔ ေျပာလႊတ္လိုက္သတဲ့။

ရွင္ဘုရင္ ေပးတဲ့ ရာထူး စည္းစိမ္ကိုေတာင္ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ၀န္မေလးတဲ့ ဦးဘိုးလိႈင္လို လူကေတာ့ ငတာလို ျမင္းထိန္းတေယာက္ရဲ့ ခ်ီးမြမ္းမႈကို ဘယ္ သာယာလိမ့္မလဲ။

ဒီကေန႔ ငတာေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ျဖစ္လာေတာ့ သူတို႔ေပးတဲ့ “မဟာငတာဘြဲ႔” ေတြကို ငတာ့ ေနာက္က ျမင္းေခ်းက်ဳံးသူေတြ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ အငမ္းမရ ျဖစ္ၾကတာ ဆန္းမယ္ေတာ့ မထင္။

ကိုႀကီးေပၚ

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More