ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ ထုန္ကုန္ပစၥည္းပမာဏမွာ ႏို၀င္ဘာလ အထိ ၉ လဆက္တိုက္ တန္ဘိုးျမင့္တက္လာ ေသာ္လည္း၊ စီးပြားေရးနာလန္ထမႈ အားနည္းေ နေသာေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားက စီစစ္၀ယ္ယူသံုးစြဲ ေနၾကသည္ဟု (၂၈.၁၂.၂၀၀၉)ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ေသာ တရား ၀င္စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။
၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွစ၍ အခ်ိန္ကာလရွည္စီးပြားေရးက်ဆင္းမွဳရွိခဲ့သည့္တိုင္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ ထုတ္ကုန္ တန္ဘိုးသည္ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ၂.၆% တိုးတက္ခဲ့ၿပီး၊ ၎ပမာဏမွာ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သည္ထက္ အနည္းငယ္ပိုသာေသာပမာဏျဖစ္သည္ဟု အစိုးရသတင္းမ်ားကဆိုသည္ ။
မိုနက္(စ္)အာမခံစာခ်ဳပ္ကုမၸဏီမွ စီးပြားေရးအမႈေဆာင္အႀကီးအကဲျဖစ္သူ `နာအိုကိ မူရခမိ` က “ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ထုတ္ကုန္ပမာဏႏွင့္ အက်ိဳးအျမတ္အင္အားေကာင္းလာရျခင္းမွာ ပို႕ကုန္ က႑ကိုခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းကအဓိကျဖစ္သည္” ဟုေျပာခဲ့သည္ ။
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားျပားၿပီး ေမြးဖြားႏႈန္းက်ဆင္းေနေသာဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အာရွဧ။္အႀကီးဆံုး စီးပြားေရးႏိုင္ငံတခုအျဖစ္ရပ္တည္ေနျခင္းမွာ သံုးစြဲမႈမာဏနည္းပါးေသာ ျပည္တြင္းစားသံုးသူ ကိုအဓိကမထားပဲ ျပည္ပပို႔ကုန္ကိုအဓိကထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။
အျခားေသာသတင္းတခုအရ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ဂ်ပန္၌လက္လီေရာင္းခ်မႈသည္ မႏွစ္ကထက္ ၁.၀%က်ဆင္းခဲ့ၿပီး ၎မွာ (၁၅)လတိုင္တိုင္ တအိအိက်ဆင္းေနမႈျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ထပ္သတင္းတခုတြင္လည္း ႏို၀င္ဘာလဧ။္ ပ်မ္းမွ်လစာေပးမႈပမာဏကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ေသာ္ ၂.၈%က်ဆင္းခဲ့ရာ ထိုသို႔ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ၁၈ လၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ သည္။
သို႔ရာတြင္ ကမာၻ႕စီးပြားေရးဆုတ္ကပ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားက က်ားကုတ္က်ားခဲႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ထုတ္ကုန္ပမာဏႏွင့္ပတ္သက္၍ ဒီဇင္ဘာလ၌ ၃.၄%တိုးျမႇင့္ႏိုင္ၿပီး ဇႏၷ့၀ါရီလတြင္ ေနာက္ထပ္ ၁.၃%တိုးျမႇင့္ႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း၊ ထုတ္လုပ္ႏိုင္သည့္ခန္႔မွန္းခ်က္ကို ကိုးကား၍ အစိုးရသတင္းကဆိုသည္။
တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အျခားေသာအာရွတိုင္းျပည္မ်ားဧ။္၀ယ္လိုအားေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ ကုမၸဏီမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ထက္ ပို၍ႏႈန္းထားျမင့္လုပ္ကိုင္လာရေၾကာင္း `မူရခမိ`က အဆိုပါထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေဖၚျပခဲ့သည္ ။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္အာရွတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈပမာဏမွာ၊ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ၄.၇%သို႔ ေရာက္ရွိျခင္းသည္ ၁၄ လအတြင္းပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္သည္။ “ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ အဓိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းျဖစ္သည္”ဟု ဒိုင္း၀သုေတသန သိပၸံမွ စီးပြားေရးပညာရွင္ “ ဟိရုိရွိ ၀ါတနာေဘး ” ကဆိုသည္ ။
“ထုတ္ကုန္အေနအထားကိုၾကည့္ရတာေႏွးသလိုလိုနဲ႔ထင္ရေပမဲ့ ပို႔ကုန္အတြက္ကာမိရုံေလးပါ
ဒါကဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ့ ကမာၻ၀ွမ္းလံုးသံုးစြဲႏိုင္မႈ အေနအထားေလွ်ာ့နည္းလာတယ္ဆို တာကိုျပတာပဲ”ဟု၎ကဆိုသည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ႏွစ္ကာလၾကာရွည္ စီးပြားေရးဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းေနမွဳသည္၊ ယၡဳႏွစ္ဒုတိယ ေလးလပတ္မွစ၍ ျပန္လည္တိုးတက္လာမွဳရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေငြေၾကးတန္ဘိုးက်ဆင္းမႈႏွင့္ ျပည္တြင္း၀ယ္လိုအားေလ်ာ့နည္းျခင္းတို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုသည္။ အေစာပိုင္းႏွစ္မ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ႏို၀င္ဘာလဧ။္ထုတ္ကုန္ပမာဏသည္ ကမၻာ့ စီးပြားေရးဆုတ္ကပ္စတင္သည့္အခ်ိန္ကထက္ ၃.၉%က်ဆင္းေနေသးေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
“ဂ်ပန္မွာထုတ္ကုန္ပမာဏျမင့္တက္ဘို႔အခြင့္အေရးအတိုင္းအတာဆိုတာ ကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရရွိတဲ့အျမတ္အစြန္းကို အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ယူသြားၿပီး ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာ စက္႐ုံအသစ္ေတြေဆာက္လုပ္ေနတဲ့အေပၚမွာမူတည္ပါတယ္”လို႕ ရီဆိုနာ သုေတသန သိပၸံမွ စီးပြားေရးပညာရွင္ “ ဟိဒဲယူကိ အရခိ ”ကေျပာခဲ့သည္ ။
“ယေန႔လိုအခ်ိန္မ်ိုးမွာ ထုတ္ကုန္ပမာဏျမင့္တက္ဘို႔ဆိုတာ အာရွႏိုင္ငံေတြထဲက အလုပ္သမားေစ်းေပါေပါနဲ႔ရတဲ့တိုင္းျပည္မ်ိဳးမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမွဳျပဳမွသာျဖစ္မယ္”လို႔ ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသြားခဲ့သည္ ။
အစိုးရဧ။္ေၾကျငာခ်က္တြင္ အိမ္အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား၊ စြမ္းအင္ေခၽြတာေသာကားမ်ား ၀ယ္ယူရန္ မက္လံုးေပးမႈမ်ားအပါအ၀င္ ကုန္ပစၥည္း၀ယ္ရန္ တိုက္တြန္းလႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ား ပါရွိေၾကာင္းသိရသည္ ။
ဘာသာျပန္သူ-ေမာင္ေအာင္ေဌး
မူရင္းသတင္း -
၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွစ၍ အခ်ိန္ကာလရွည္စီးပြားေရးက်ဆင္းမွဳရွိခဲ့သည့္တိုင္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ ထုတ္ကုန္ တန္ဘိုးသည္ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ၂.၆% တိုးတက္ခဲ့ၿပီး၊ ၎ပမာဏမွာ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သည္ထက္ အနည္းငယ္ပိုသာေသာပမာဏျဖစ္သည္ဟု အစိုးရသတင္းမ်ားကဆိုသည္ ။
မိုနက္(စ္)အာမခံစာခ်ဳပ္ကုမၸဏီမွ စီးပြားေရးအမႈေဆာင္အႀကီးအကဲျဖစ္သူ `နာအိုကိ မူရခမိ` က “ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ထုတ္ကုန္ပမာဏႏွင့္ အက်ိဳးအျမတ္အင္အားေကာင္းလာရျခင္းမွာ ပို႕ကုန္ က႑ကိုခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းကအဓိကျဖစ္သည္” ဟုေျပာခဲ့သည္ ။
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားျပားၿပီး ေမြးဖြားႏႈန္းက်ဆင္းေနေသာဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အာရွဧ။္အႀကီးဆံုး စီးပြားေရးႏိုင္ငံတခုအျဖစ္ရပ္တည္ေနျခင္းမွာ သံုးစြဲမႈမာဏနည္းပါးေသာ ျပည္တြင္းစားသံုးသူ ကိုအဓိကမထားပဲ ျပည္ပပို႔ကုန္ကိုအဓိကထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။
အျခားေသာသတင္းတခုအရ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ဂ်ပန္၌လက္လီေရာင္းခ်မႈသည္ မႏွစ္ကထက္ ၁.၀%က်ဆင္းခဲ့ၿပီး ၎မွာ (၁၅)လတိုင္တိုင္ တအိအိက်ဆင္းေနမႈျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ထပ္သတင္းတခုတြင္လည္း ႏို၀င္ဘာလဧ။္ ပ်မ္းမွ်လစာေပးမႈပမာဏကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ေသာ္ ၂.၈%က်ဆင္းခဲ့ရာ ထိုသို႔ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ၁၈ လၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ သည္။
သို႔ရာတြင္ ကမာၻ႕စီးပြားေရးဆုတ္ကပ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားက က်ားကုတ္က်ားခဲႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ထုတ္ကုန္ပမာဏႏွင့္ပတ္သက္၍ ဒီဇင္ဘာလ၌ ၃.၄%တိုးျမႇင့္ႏိုင္ၿပီး ဇႏၷ့၀ါရီလတြင္ ေနာက္ထပ္ ၁.၃%တိုးျမႇင့္ႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း၊ ထုတ္လုပ္ႏိုင္သည့္ခန္႔မွန္းခ်က္ကို ကိုးကား၍ အစိုးရသတင္းကဆိုသည္။
တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အျခားေသာအာရွတိုင္းျပည္မ်ားဧ။္၀ယ္လိုအားေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ ကုမၸဏီမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ထက္ ပို၍ႏႈန္းထားျမင့္လုပ္ကိုင္လာရေၾကာင္း `မူရခမိ`က အဆိုပါထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေဖၚျပခဲ့သည္ ။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္အာရွတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈပမာဏမွာ၊ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ၄.၇%သို႔ ေရာက္ရွိျခင္းသည္ ၁၄ လအတြင္းပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္သည္။ “ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဧ။္ အဓိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းျဖစ္သည္”ဟု ဒိုင္း၀သုေတသန သိပၸံမွ စီးပြားေရးပညာရွင္ “ ဟိရုိရွိ ၀ါတနာေဘး ” ကဆိုသည္ ။
“ထုတ္ကုန္အေနအထားကိုၾကည့္ရတာေႏွးသလိုလိုနဲ႔ထင္ရေပမဲ့ ပို႔ကုန္အတြက္ကာမိရုံေလးပါ
ဒါကဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ့ ကမာၻ၀ွမ္းလံုးသံုးစြဲႏိုင္မႈ အေနအထားေလွ်ာ့နည္းလာတယ္ဆို တာကိုျပတာပဲ”ဟု၎ကဆိုသည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ႏွစ္ကာလၾကာရွည္ စီးပြားေရးဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းေနမွဳသည္၊ ယၡဳႏွစ္ဒုတိယ ေလးလပတ္မွစ၍ ျပန္လည္တိုးတက္လာမွဳရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေငြေၾကးတန္ဘိုးက်ဆင္းမႈႏွင့္ ျပည္တြင္း၀ယ္လိုအားေလ်ာ့နည္းျခင္းတို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုသည္။ အေစာပိုင္းႏွစ္မ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ႏို၀င္ဘာလဧ။္ထုတ္ကုန္ပမာဏသည္ ကမၻာ့ စီးပြားေရးဆုတ္ကပ္စတင္သည့္အခ်ိန္ကထက္ ၃.၉%က်ဆင္းေနေသးေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
“ဂ်ပန္မွာထုတ္ကုန္ပမာဏျမင့္တက္ဘို႔အခြင့္အေရးအတိုင္းအတာဆိုတာ ကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရရွိတဲ့အျမတ္အစြန္းကို အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ယူသြားၿပီး ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာ စက္႐ုံအသစ္ေတြေဆာက္လုပ္ေနတဲ့အေပၚမွာမူတည္ပါတယ္”လို႕ ရီဆိုနာ သုေတသန သိပၸံမွ စီးပြားေရးပညာရွင္ “ ဟိဒဲယူကိ အရခိ ”ကေျပာခဲ့သည္ ။
“ယေန႔လိုအခ်ိန္မ်ိုးမွာ ထုတ္ကုန္ပမာဏျမင့္တက္ဘို႔ဆိုတာ အာရွႏိုင္ငံေတြထဲက အလုပ္သမားေစ်းေပါေပါနဲ႔ရတဲ့တိုင္းျပည္မ်ိဳးမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမွဳျပဳမွသာျဖစ္မယ္”လို႔ ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသြားခဲ့သည္ ။
အစိုးရဧ။္ေၾကျငာခ်က္တြင္ အိမ္အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား၊ စြမ္းအင္ေခၽြတာေသာကားမ်ား ၀ယ္ယူရန္ မက္လံုးေပးမႈမ်ားအပါအ၀င္ ကုန္ပစၥည္း၀ယ္ရန္ တိုက္တြန္းလႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ား ပါရွိေၾကာင္းသိရသည္ ။
ဘာသာျပန္သူ-ေမာင္ေအာင္ေဌး
မူရင္းသတင္း -
Japan's factory output up but consumers wary
By Miwa Suzuki (AFP) –
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5i0_bWSPpXVpW7wJaVajHL4OoPuBQ
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5i0_bWSPpXVpW7wJaVajHL4OoPuBQ
0 comments:
Post a Comment