Saturday, January 23, 2010

ဆရာမကြယ္လြန္ေသးဘူး(တင္ေမာင္သန္း)

(ကဗ်ာဆရာတင္မိုးစ်ာပနတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ စကားေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
မိုးမခ၀္က္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္

ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုးကို လာေရာက္ဂါရဝျပဳၾကတဲ့၊ စာေပခ်စ္သူမ်ား၊ အမွန္တရား၊ တရားမွ်တမႈ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္နဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူမ်ား . . . . ။

ကဗ်ာဆရာတိုင္း၊ စာေရးဆရာတိုင္းဟာ လူတိုင္းရဲ႔ႏွလံုးသားကို ဆြဲကိုင္လႈပ္ခတ္ႏိုင္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲသလို လူထုႏွလံုးသားကို ဆြဲကိုင္လႈပ္ခပ္ႏိုင္တဲ့ ဆရာဆိုတာက ျမန္မာစာေပေလာကမွာ လက္ခ်ိဳးေရတြက္လို႔ ရပါတယ္။

အဲသလို ဆရာအနည္းစုထဲမွာ ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုးတေယာက္ပါဝင္တယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ အထူးအေထြ ေျပာဖို႔မလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာနဲ႔ပတ္သက္လာတဲ့အခါ ထူးထူးျခားျခား ေျပာထိုက္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကေတာ့ သူ႔ကိုဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားသူတခ်ိဳ႔ မိသားစုေတြရဲ႔ ႏွလံုးသားကပါ လႈပ္ခတ္သြားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ဆရာ့ကိုဖမ္းဆီးတဲ့အခါ ပထမဆံုးအခ်ဳပ္မွာထားပါတယ္။ အဲသလိုအခ်ဳပ္က်ေနတုံး ထူးဆန္းလွတဲ့ ငါးဆင့္ခ်ိဳင့္ႀကီးတခ်ိဳင့္ဟာ စားစရာေသာက္စရာအစံုအလင္နဲ႔ အခ်ဳပ္ခန္းထဲက ဆရာ့ဆီကို ေန႔တိုင္း ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။

ရက္အနည္းငယ္ၾကာတဲ့အခါ အမ်ိဳသမီးတေယာက္က အခ်ဳပ္ခန္းမွာ ဆရာ့ကိုလာဂါရဝျပဳပါေရာ။ ဒီအမ်ိဳးသမီးကေတာ့ ဆရာ့ကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားသူေတြထဲက အရာရွိတေယာက္ရဲ႔ဇနီးပါပဲ။ ဆရာစားေသာက္ဖို႔ ငါးဆင့္ခ်ိဳင့္ပို႔ေနသူကလည္းသူပါပဲ။ သူတင္လား၊ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔သမီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူကေလးကလည္း ဆရာ့ကိုလာေတြ႔ၿပီး သူ႔မုန္႔ဖိုးစုေငြထဲက ကန္ေတာ့သြားပါေသးတယ္။ သူ႔အေမ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူေလးရဲ႔အဖြားကလည္း ဆရာ့ကိုလာေတြ႔ၿပီး က်န္းမာခ်မ္းသာေစေၾကာင္း ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းပါသတဲ့။

ဒီလိုနဲ႔ အခ်ဳပ္ခန္းကေန ေထာင္ကို ဆရာေရာက္သြားပါတယ္။ ေထာင္ေရာက္တဲ့အခါ ဆက္ဆံပံုက လံုးဝေျပာင္းလဲသြားပါေတာ့တယ္။ ဆရာပံုစံထိုင္ရတယ္။ ပံုစံထိုင္ေနတုန္း “ကဗ်ာဆရာဆိုတာ ဘယ္သူလဲကြ” လို႔ မိုက္မိုက္႐ုိင္း႐ုိင္း ေမးသံခံရပါတယ္။ “အသက္ႀကီးမွ ေတာင္ေရးေျမာက္ေရး ေရးတာ ခင္ဗ်ားလား” လို႔လည္း အႀကိမ္းခံရပါတယ္။ တန္းျဖဳတ္ေတာ့ “ကဗ်ာဆရာေနခဲ့”လို႔လည္း အမိန္႔ေပးခံရျပန္ပါသတဲ့။ ဆရာ့စိတ္ထဲမွာေတာ့ မိုက္႐ုိင္းလွေခ်ရဲ႔လို႔ ေဒါသေတြ တဟုန္းဟုန္းထေနခဲ့ပါတယ္။ တျခားသူေတြ ရွင္းသြားတဲ့အခါ အဲဒီ မိုက္မိုက္႐ုိင္း႐ိုင္း ေျပာသူက ဆရာ့အနားကပ္လာၿပီး ဆရာ့လက္ထဲကို ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္တလံုး ထည့္လုိက္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ဆရာ့ကို ႏွစ္ကိုယ္ၾကား တိုးတိုးေလးေျပာလိုက္ပါသတဲ့။ “ဆရာ . . . ေဟာဒီမွာ ဆရာ့အတြက္ ေဆးလိပ္ ၂စည္း၊ ေထာင္ထဲမွာ ဒါကပိုက္ဆံပဲဆရာ” လို႔ ဆိုလိုက္ပါသတဲ့။

ကဗ်ာဆရာရဲ႕စာဟာ သံတုိင္ေတြကိုျဖတ္ၿပီး အခ်ဳပ္ခန္းဟိုဘက္က မိသားစုတစုဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ႏွွလံုးသားေတြကိုကိုင္လႈပ္လိုက္တာ မ်ိဳးဆက္တဆက္တည္းမဟုတ္ဘူး။ ၾကည့္စမ္း. . . . မ်ိဳးဆက္ ၃ဆက္၊ ေျမးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ၊ အေမ အရာရွိဇနီး၊ ၿပီးေတာ့. . . အဘြား။

ကဗ်ာဆရာရဲ႔ စာဟာ အုတ္နံရံကို ျဖတ္ၿပီး၊ အက်ဥ္းေထာင္ထဲက သူ႔ကို ဖမ္းဆီးရသူရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲ ေရာက္သြားတယ္။ အက်ဥ္း အက်ပ္ထဲမွာ ကဗ်ာဖတ္သူက ေဆးလိပ္ ၂စည္းနဲ႔ ကဗ်ာဆရာကို သူ ပူေဇာ္တယ္။

ဘယ္ေလာက္မဂၤလာရွိလိုက္ေလသလဲ။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ မဂၤလာအခ်ိန္အခါကို ကဗ်ာေအာင္စည္တီး ဆင့္ေခၚေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာအေပၚ မဂၤလာဂါရဝနဲ႔ ၫြတ္ႏူးတံု႔ျပန္ၾကတာ ျမန္မာ့ မဂၤလာတရား တရပ္ေပပဲေပါ့။

ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုးဟာ မဂၤလာတရားကုိ အခ်ဳပ္ခန္းနဲ႔ အက်ဥ္းေထာင္အထိ သယ္ေဆာင္သြားသူတေယာက္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ မဂၤလာအခ်ိန္အခါကို ကဗ်ာေအာင္စည္တီးဆင့္ေခၚေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာအေပၚ မဂၤလာဂါရဝနဲ႔ ၫြတ္ႏူးတံု႔ျပန္ၾကတာ….

ေထာင္ကထြက္ၿပီး လအနည္းငယ္ေလးမွာပဲ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုးနဲ႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ျမန္မာစာဌာနကို ကြၽန္ေတာ္ လိုက္သြားဖူးပါတယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီး၊ ကြၽန္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးလို။ ခန္းမႀကီးတဖက္မွာ ဆရာမႀကီးေတြက အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ခန္းမငယ္မွာ ဆရာငယ္ေတြက စားပြဲရွည္ႀကီးမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္။ ဆရာမႀကီးတေယာက္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ခန္းမႀကီးတဖက္ကို ေခၚသြားပါတယ္။ ဆရာမႀကီးေနာက္က ဆရာ၊ ဆရာ့ေနာက္က ကြၽန္ေတာ္၊ ဆရာငယ္ေတြရဲ႔ စားပြဲထိပ္နားအေရာက္မွာ ဆရာမႀကီးတေယာက္က ေဟာသလိုေၾကညာလိုက္တယ္။

“ဒါ . . . . ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုး”

ငုံ႔ေနတဲ့ ဆရာငယ္ေတြရဲ႕ေခါင္းေတြ ဆတ္ကနဲေမာ့လာတယ္။ ပိတ္ေနတဲ့ပါးစပ္ေတြ ပြင့္သြားတယ္။ “ ေၾသာ္. . .ဆိုတဲ့ အံ့ၾသတဲ့၊ ေလးစားတဲ့၊ အႏွစ္ႏွစ္ အလလက ရင္းႏီွးၿပီး ေတြ႔ဖူးခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ႐ုတ္ျခည္းေတြ႔လိုက္ရတဲ့အခါ အံ့အားသင့္သြားတဲ့ အသံတိုးညႇင္းညႇင္းေတြ က်ေနာ္ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူကမွ မခိုင္းေစ မမွာၾကားရပါဘဲ အလိုအေလ်ာက္ပါပဲ ဆရာငယ္ေတြဟာ ထိုင္ေနရာက မတ္တပ္ရပ္လိုက္ၾကတယ္။ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုး သူတို႔ေရွ႔မွာ ျဖတ္ေလ်ာက္ေနၿပီကိုး။

ဆရာက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္၊ အျပံဳးနဲ႔ ျပန္ႏႈတ္ဆက္လို႔။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဆရာငယ္ေတြရဲ႔ ႀကိဳဆိုပံုကုိ အံ့အားသင့္၊ ဝမ္းသာ၊ ၾကည္ႏူး . . .ဒါ . . ကဗ်ာဆရာ၊ လူထုကဗ်ာဆရာ၊ ရင္ထဲမွာ က်ေနာ္က်ဴးရင့္လိုက္မိတယ္။ ေခါင္းေတြ ဆတ္ကနဲေမာ့၊ ပါးစပ္ေတြပြင့္၊ ထိုင္ရာက ထၾက၊ လူထုကဗ်ာဆရာဆိုတာ ဒါပဲျဖစ္တယ္။ ေခါင္းေတြ ဆတ္ကနဲေမာ့၊ ပါးစပ္ေတြပြင့္၊ ထိုင္ရာက ထၾက။

ဆရာမႀကီးေတြနဲ႔ ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုး ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေျပာၿပီးတဲ့အခါ လာလမ္းအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ ျပန္ၾကပါတယ္။ ဒီအခါမွာေတာ့ ဆရာမႀကီးက ဒါ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုးလို႔ မေၾကညာေတာ့ပါဘူး။ ဆရာငယ္ေတြလည္း တၿပိဳင္တည္း မရပ္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရပ္တယ္၊ ထိပ္ဆံုးမွာ ရွိတဲ့ ဆရာငယ္က သူ႔ေရွ႔ကို ကဗ်ာဆရာႀကီး ျဖတ္တဲ့အခါ၊ မတ္တပ္ရပ္လိုက္တယ္။ ေက်ာ္သြားၿပီးေတာ့ သူျပန္ထိုင္တယ္၊ သူထိုင္ခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ကပ္လ်က္ ဆရာငယ္က မတ္တပ္ရပ္ေနၿပီ။

ဒီလိုနဲ႔ ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုး ျဖတ္ေလ်ာက္ေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ဆရာ၊ ဆရာမငယ္ေတြက ထလိုက္ ထုိင္လိုက္နဲ႔။ လိႈင္းလံုးႀကီးတလံုးဟာ နိမ့္လိုက္ ျမင့္လိုက္ ျဖတ္သြားေနသလိုပါပဲ။

အဲဒီ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ထဲက လိႈင္းလံုးႀကီးဟာျမန္မာျပည္အႏွံ႔။ ေဟာ . . .အခု ႏိုင္ငံတကာအႏွံ႔။ ဒါ လူထုကဗ်ာျဖစ္တယ္။ ေခါင္းေတြ ဆတ္ကနဲေမာ့၊ ပါးစပ္ေတြ ပြင့္၊ ထိုင္ရာက ထၾက၊ လိႈင္းလံုးႀကီးေတြ လိမ့္တက္။ ဒါ လူထုကဗ်ာဆရာ ျဖစ္တယ္။

ဒါ . . ကဗ်ာဆရာ၊ လူထုကဗ်ာဆရာ၊
ရင္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ က်ဴးရင့္လိုက္မိတယ္။
ေခါင္းေတြ ဆတ္ကနဲေမာ့၊ ပါးစပ္ေတြပြင့္၊ ထိုင္ရာက ထၾက၊
လူထုကဗ်ာဆရာဆိုတာ ဒါပဲျဖစ္တယ္။

ဘယ္က ဆရာ အားေတြရသလဲ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။

ကဗ်ာဆရာရဲ႔ႏွလံုးသားဆိုတာ တိမ္ေတြနဲ႔တူတယ္။ ႏူးညံ့တယ္။ ျဖဴေဖြးတယ္။ လြင့္ေမ်ာတယ္။ ေကာင္းကင္မွာေနတယ္။ အဲဒီ ႏွလံုးသားတိမ္ေတြက လူေတြရဲ႔ စိတ္ကူးနဲ႔ အဇၩတၱကို ႏႈိးဆြ၊ ႏိုးထ ေစတယ္။

ဒါေပမယ့္ တိမ္ေတြက တခုနဲ႔တခု တူတာမဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႔က တစ . . .ႏွစ္စ၊ တခ်ိဳ႔က တဆုပ္ . . .ႏွစ္ဆုပ္၊ တခ်ိဳ႔က တအုပ္ ႏွစ္အုပ္၊ တခ်ိဳ႔က ျဖဴတလွည့္ ၫိဳတလွည့္။

အဲသလို အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကတဲ့ တိမ္ေတြၾကားမွာ ဆရာ့ရဲ႔ ႏွလံုးသားကေတာ့ တိမ္တိုက္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ အမ်ိဳးသားရနံ႔နဲ႔ လြင့္ေမ်ာေနတယ္။ မိခင္ရဲ႔ ႏွလံုးသားလို ႏူးည့ံတယ္။ ကေလးရဲ႔အျပံဳးလို ျဖဴစင္တယ္။ ေကာင္းကင္မွာ ဖန္မီးအိမ္တလံုးနဲ႔ လမင္းကို ဂီတဆက္ကပ္တယ္။

ေကာင္းကင္မွာေနတဲ့အခါ ေလာကကို အပူဒဏ္ကလြတ္ေအာင္ အဲဒီႏွလံုးသားတိမ္တိုက္ႀကီးက ျပည္သူကို ကာကြယ္ေပးတယ္။ အေမွာင္ခ်ဥ္းလာတဲ့အခါ ျပည္သူအေပၚ အလင္းကို ဖြင့္ေပးတယ္၊ ခပ္မဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေနတဲ့အခါ ထစ္ခ်ဳန္းေခၚသံ ဆင့္တယ္။ လူသားနဲ႔ ေလာကကို ေစာ္ကားလာၾကတဲ့အခါ အဲဒီတိမ္တိုက္ႀကီးက မုန္တိုင္းျဖစ္သြားတတ္တယ္။

ဒါတင္မကဘူး။ အဲဒီ တိမ္တိုက္ႀကီးက မိုးအျဖစ္လည္း ေျမကို ဆင္းတတ္ေပေသးရဲ႔။

ဖိႏွိပ္ရက္စက္မႈေတြ ၾကမ္းရမ္းလာတဲ့အခါ အဲဒီ မိုးက ေဒါသမ်က္ရည္ျဖစ္တယ္။

ေျမပက္ၾကားအက္၊ ေခါင္ခ်က္ ရက္ဆက္လာတဲ့အခါ၊ အဲဒီ မိုးက ပင္ပ်ိဳရြက္ႏု သစ္ေစတယ္။

ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈနဲ႔ ကေလးေတြ ငိုညည္းေနတဲ့အခါ၊ အဲဒီ မိုးက ကာရန္ ပုလဲပုတီးေစ့ေတြ သီတယ္။

စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ ရွင္သန္ေနတဲ့အခါ အဲဒီ မိုးက ဝမ္းသာမ်က္ရည္ေတြ ျဖစ္သြားျပန္တယ္။
ျမန္မာကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုး ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ႐ုပ္ကမၻာ ႐ုပ္ေလာကမွာ ဘာဝဓမၼနဲ႔ ေလ်ာညီစြာ သူ႔သက္တမ္းက အကန္႔အသတ္ ရွိခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႔ စိတ္ကမၻာ၊ စိတ္ေလာကမွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုးရဲ႔သက္တမ္းက အကန္႔အသတ္မဲ့၊ အႏိၱမျဖစ္တယ္။ ႐ုပ္ကမၻာ၊ ႐ုပ္ေလာကမွာ ကဗ်ာဆရာကို ေဝဒနာေရာဂါက ႐ုတ္ျခည္းတိုက္ခိုက္ သတ္ပစ္ႏိုင္တယ္။

ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႔ ႏွလံုးသားကမၻာ၊ ႏွလံုးသားေလာကမွာေတာ့ အမွန္တရား၊ တရားမွ်တမႈ၊ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ေမတၱာတရားကို ဘယ္မိစၦာမွ သတ္လို႔ မရသလိုပဲ၊ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုးက ရွင္သန္ေနဆဲ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ . . . .

ကဗ်ာဆရာ တင္မိုး မကြယ္လြန္ေသးဘူး။
ကဗ်ာဆရာ တင္မိုး မကြယ္လြန္ေသးဘူး။
ကဗ်ာဆရာ တင္မိုး မကြယ္လြန္ေသးဘူး။

(မိုးမခစာဖတ္ခန္း ဝ၂၊ ၂၂၊ ၂ဝဝ၇- အမွတ္တရမွတ္တိုင္မ်ား)

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More