က်ေနာ္တို႔ဆိုတာ ျပည္ပ(အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု)ကိုေရာက္လာၾကတဲ့ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ထြက္၊ လူထုတိုက္ ထြက္ စာေပသမားေတြကိုဆိုလိုပါတယ္။ အသက္အႀကီးဆံုးကစၿပီးေျပာရရင္ - ေမာင္သာရ၊ တင္မိုး၊ ၀င္းေဖ၊ ေမာင္စြမ္းရည္တို႔ ေလးဦးျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္သာရကို ရန္ကုန္႐ႈမ၀မဂၢဇင္းႀကီးက စင္တင္ေပးလိုက္လို႔ ေမာင္ သာရရယ္လို႔ ကေလာင္တလက္ျဖစ္လာရေပမဲ့ သူလဲ မႏၲေလးမွာေနစဥ္က လူထုဂ်ာနယ္မွာကဗ်ာေရးၿပီး က ေလာင္ေသြးခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ သူျပည္ပကိုထြက္မလာခင္က ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ခ်င္တယ္ဆိုေတာ့လဲ သူ႔ကို အေမလူထုေဒၚအမာကပဲ သကၤန္းစည္းေပးခဲ့တာပါ။ ရဟန္းအမ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကို၀င္းေဖကေတာ့ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဆရာႀကီးေရႊျပည္ဦးဘတင္ရဲ့သားပါ။ ဦးဘတင္က သမိုင္းပညာ ရွင္၊ စာေပပညာရွင္၊ မဟာဂီတပညာရွင္ႀကီးတဦးလဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးဟာ အေမမာရဲ့ဆရာရင္းပါ။ ကို ၀င္းေဖက လူထုသတင္းစာမွာ ေပၚဦးသက္နဲ႔အတူ လူထုပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာအျဖစ္ လခစားလုပ္ခဲ့တဲ့ အျပင္ ႏိုင္ငံျခားသတင္းအယ္ဒီတာအျဖစ္ အေမလူထုေဒၚအမာကလႊဲေပးတာကိုလဲ ေခတၱခံယူဖူးပါတယ္။ လူထု တိုက္မွာ သားတေယာက္လိုေနခဲ့တာပါ။
တင္မိုးက လူထုဂ်ာနယ္မွာ ၁၉၄၇ ေလာက္ကတည္းက ေမာင္ဘဂ်မ္း၊ ကိုရင္ဂ်မ္း၊ ကန္ၿမဲနန္းျမင့္ႏြယ္ စတဲ့ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ကဗ်ာေတြေရးခဲ့ၿပီး လူထုသတင္းစာ တနဂၤေႏြအခ်ပ္ပိုမွာ ကဗ်ာက႑ကိုကိုင္ရသူျဖစ္ ပါတယ္။ က်ေနာ္က လူထုမွာ ကဗ်ာေတြနဲ႔ စာေပေဆာင္းပါးေတြေရးၿပီး လူထုစာအုပ္စင္ က႑တခုကို တာ၀န္ ယူရင္း စာအုပ္ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြေရးလာခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမလူထုေဒၚအမာက က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ႀကီးၿပီး က်ေနာ္တို႔ကလဲ အေမနဲ႔အဆက္မျပတ္ခဲ့ပါဘူး။
အေမက မဂၢဇင္းေတြမွာ စာမေရးႏိုင္ေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ဆီကို လူႀကံဳနဲ႔စာေရးခဲ့ပါတယ္။ “မင္းတို႔အသံေတြကို ငါ တေန႔မျပတ္နားေထာင္ေနတယ္...”ဆိုတာကို စာနဲ႔လဲေရး၊ ဖုန္းနဲ႔လဲေျပာပါတယ္။ သူ႔စာနိဂံုးခ်ဳပ္ရင္ “ငါတို႔ တေန႔ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးျပန္ဆံုၾကမယ္...”ဆိုတာပါရွိၿမဲပါ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ေလးဦးနဲ႔ အေမမာတို႔မိသားစုဆက္ဆံ ေရးအေၾကာင္းသက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။
အေမလူထုေဒၚအမာကို က်ေနာ္တို႔နဲ႔တကြ အမ်ားျပည္သူက အေမအျဖစ္ဘာေၾကာင့္ေလးစားရသလဲဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဘြဲ႔၊ သီခ်င္းတပုဒ္ထဲက “ရာဇ၀င္အတၳဳပၸတၱိလဲရွိရမယ္၊ ေမာ္ကြန္းလဲထိုးေလာက္တယ္၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းရယ္” - ဆိုတဲ့အတိုင္း “ရာဇ၀င္အတၳဳပၸတၱိ” ရွိလို႔ပါပဲ။
(၁)အေမလူထုေဒၚအမာဟာ ကိုႏု၊ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္းစတဲ့ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ အတူ သပိတ္ေမွာက္ရာမွာ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့သူတဦးျဖစ္ၿပီး၊ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢ(ဗကသ) ဖြဲ႔စည္းရာမွာလဲ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့သူတဦးျဖစ္လို႔ တကသမိခင္၊ ဗကသမိခင္တဦးအျဖစ္ ရာဇ၀င္အတၳဳပၸတၱိရွိခဲ့ သူျဖစ္ပါတယ္။ (၂)လူထုဦးလွနဲ႔အေၾကာင္းပါစမွာပဲ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးျဖစ္ေပၚလာလို႔ မႏၲေလးမွာ လူထုဦးလွက ဖဆ ပလေခါင္းေဆာင္၊ အာရွလူငယ္ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေျမေပၚေျမေအာက္လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ အေမ လူထုေဒၚအမာလဲ လူထုဦးလွရဲ့ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရင္း ေတာ္လွန္ေရးသမားျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ (၃)လူထုဦးလွနဲ႔အတူ လူထုဂ်ာနယ္၊ လူထုသတင္းစာတည္ေထာင္ထုတ္ေ၀ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ညာ လက္ရုံးသဖြယ္ စာေပနဲ႔တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ရာက ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔က်ဆံုးၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ့သားသမီးမ်ားအျဖစ္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းတို႔မွာ လူကိုယ္ တိုင္ေရာ သတင္းစာပါ, ပါ၀င္ဆင္ႏြဲခဲ့ပါတယ္။ လူထုသတင္းစာက ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းနဲ႔ လူထုဦးလွတို႔ အဖမ္း ဆီးခံရ၊ သတင္းစာတိုက္ကိုဗံုးခြဲခံရ၊ မီးေလာင္ခံရတဲ့အခါေတြမွာ သတင္းစာကို ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ၿပီး ေသတၱာ ေမွာက္ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ခဲ့သူလဲျဖစ္ပါတယ္။
(၄)ေတာ္လွန္ေရးကိစၥေတြၿပီးသြားတဲ့အခါ ဦးလွရဲ့ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းမွာ ၁၉၃၆ ကတည္းက ခင္လ၀င္းကေလာင္ အမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္စာေပ၊ ျမမဥၨဴကေလာင္အမည္နဲ႔ ဘ၀သရုပ္ေဖၚ၀တၳဳေတြေရးခဲ့ၿပီး၊ သပိတ္ေမွာက္ရာက မႏၲေလးကိုျပန္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသားေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္က တာ၀န္လႊဲအပ္ခ်က္အရ - ဘာ သာျပန္လုပ္ငန္းကိုလုပ္ရတဲ့အခါ(မ,အမာ-သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူ)ကေလာင္ဘြဲ႔ခံ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါကစၿပီး ဗမာ့စာေပေလာကနဲ႔ ဗမာႏိုင္ငံေရးေလာကအတြက္ အထူးအက်ိဳးရွိမယ့္ဘာသာျပန္စာအုပ္ေတြကို ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။
(၅)ဗမာမင္းမ်ားရဲ့ေနာက္ဆံုးမင္းေနျပည္လဲျဖစ္၊ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈအခ်က္အခ်ာလဲျဖစ္တဲ့ မႏၴေလးၿမိဳ႕မွာေမြးဖြား ႀကီးျပင္းသူျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံေတြ၊ ဇာတ္သဘင္နဲ႔ မဟာဂီတစတာေတြကို အစြမ္းကုန္ သုေတသနျပဳရင္း ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ျမႇင့္တင္ေရးတို႔ကို ဦးေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
(၆)သဘင္သည္ေတြ၊ ပန္းခ်ီပန္းပုအႏုပညာရွင္ေတြ၊ စီးပြားေရးသမားေတြကအစ၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္ႀကီးေတြ အထိ မႏၴေလး၀န္းက်င္နယ္ပယ္အသီးသီးက ထင္ရွားသူေတြရဲ့အတၳဳပတၱိအရွည္အတိုမ်ားကိုလဲ ရသေျမာက္ အတၳဳပတၱိစာေပမ်ားအျဖစ္ေရးသားရင္း ျမန္မာစာေပတခန္းတက႑ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ခဲ့သူလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အတၳဳပတၱိေရးသားရာမွာ ျပည္သူ႔အျမင္၊ အရပ္သားအျမင္၊ အရပ္သားစကားမ်ားကိုအေျချပဳၿပီး ေခတ္မီတဲ့အျမင္ သစ္နဲ႔ ေ၀ဖန္သံုးသပ္တင္ျပေရးသားတာေတြျဖစ္လို႔ ေရးသမွ်စာမ်ားက “ဆြဲေဆာင္မႈလည္းရွိ ေရွ႕ေဆာင္မႈ လည္းရွိ” တဲ့စာေပေတြျဖစ္လာပါတယ္။
(၇)ဒီလို စာေရးဆရာသတင္းစာဆရာမႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္ေရးညီလာခံေတြ၊ ကမာၻ႔အမ်ိဳးသမီးညီလာခံ ေတြကိုဖိတ္ၾကားခံရၿပီး ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးဘ၀လြတ္ ေျမာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြ မွာလဲ ပါ၀င္ဦးေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္။
ဒီလိုရာဇ၀င္အတၳဳပတၱိေတြရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ဗကသမိခင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမိခင္ႀကီးတဦးအျဖစ္ အမ်ားျပည္သူက တန္ဖိုးထားေလးစားျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ တိုင္းျပည္မွာျပႆနာေတြႀကံဳတုိင္း သတင္း႒ာနေတြကေမးလာတဲ့ အခါ မွာလည္း ျပည္သူ႔ဘက္ကရပ္တည္တဲ့ ျပတ္သားတဲ့အျမင္မ်ားကို ရဲရဲ၀ံ့၀့ံတင္ျပခဲ့တာခ်ည္းျဖစ္လို႔ ျပည္သူေတြက အားထားၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗမာျပည္တ၀န္းလံုးကစာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာေတြ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္အေဟာင္း အသစ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားအေဟာင္းအသစ္ေတြ၊ ပန္းခ်ီပန္းပုအႏုပညာရွင္ေတြဟာ အေမလူထုေမြးေန႔ ေတြမွာ အေမလူထုေဒၚအမာက က်င္းပဖိတ္ၾကားတာမဟုတ္ဘဲ ေဒါင့္စံုနယ္စံုကလာေရာက္ၾကၿပီး အေမလူထု ေဒၚအမာအသက္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစလို႔ လာေရာက္ဆုေတာင္းၾကရင္း အေမလူထုေဒၚအမာထံက ၾသ၀ါဒကထာ၊ ၾသသဓအားေဆးမ်ားကို လာေရာက္သံုးေဆာင္အားျဖည့္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ခုအခါအေမလူထုေဒၚအမာကြယ္ လြန္ၿပီျဖစ္ေပမဲ့ အေမလူထုေဒၚအမာရဲ့ဂုဏ္သတၱိမ်ားက ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္မဟုတ္ပါ။ အေမ့သတၱိ၊ အေမ့ေစ တနာ၊ ေမတၱာ၊ အေမ့အေတြးအျမင္မ်ားက က်ေနာ္တို႔ျပည္သူမ်ားကို ဆက္လက္အားေပးေရွ႕ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ တယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။
အေမလူထုေဒၚအမာရဲ့ သားတဦးျဖစ္သူ
ေမာင္စြမ္းရည္
၂၀၀၈ ဧၿပီ ၂၂၊ နယူးေယာက္
0 comments:
Post a Comment