Sunday, March 23, 2008

ဆရာႀကီးမိႈင္းရဲ႕ စာေပအရိပ္ၾသဇာ(တင္မိုး)


(၁)
“မႈိင္းဟဲ့ေနာ္…
တုိင္းနဲ႔ျပည္ေက်ာ္ဖုိ႔
ေျဖမေနာ္ အဖက္ဖက္က စမ္းၾကပါေတာ့
မေျပေသာ္ တသက္ႏွစ္တမ္းပါပဲ…”
တဲ့။
ဆရာမႈိင္းရဲ႔စိန္ေခၚသံ၊ ဗုိလ္ေတာင္းသံပါ။ အလြန္အားရဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့အသံ။ ကာရန္ကလဲကုိယ္တြင္းျပည့္၊ ဒီလုိ လက္မေထာင္ၿပီး ရင္ေကာ့လုိက္တဲ့အတြက္ ဆရာႀကီးမႈိင္းရဲ႔စာေပဣေႁႏၵ ပ်က္မသြားတဲ့အျပင္ အားရပါးရလက္ခုပ္တီးၿပီး အားေပးခ်င္စိတ္ေတာင္ေပါက္မိပါ ရဲ႕။ တဖက္သားနလန္မထူႏုိင္ေအာင္ အလံတလူလူ လႊင့္လုိက္တဲ့ ဇာတိမာန္လုိ႔ပဲဆုိခ်င္ပါတယ္။



“မင္းတုိ႔ဥာဏ္အျမင္ တမုိက္တထြာမွ်ရယ္နဲ႔ ျငင္းဖုိ႔သန္လ်င္ မုိက္ရာက်ေပလိမ့္” တဲ့။ စကားလုံးတုိင္း အဓိပၸာယ္ပါၿပီး ေျပာင္ေျမာက္တဲ့အျပင္ ဆရာႀကီးရဲ႔ ကာရန္နေဘသံ ကလဲ စိန္ေဗဒါ့လက္သံ စိန္စိန္လန္ေနေအာင္ ေကာင္းလြန္းလွလုိ႔ အရသာရွိလုိ႔မဆုံး၊ ၾကားရသူတုိင္းတျပံဳးျပံဳး။ ဆရာႀကီးရဲ႔ ႀကီးမားလွတဲ့ကဗ်ာဥာဏ္က ကာရန္ေရတံခြန္မ်ား တသြင္သြင္စီးက်လာပုံမ်ားမွာ ေသာက္သုံးခပ္ယူလုိ႔မ၀ႏုိင္ေအာင္ႂကြယ္လွခ်ည့္။

(၂)
အျခားျခားေသာ စာဆုိႀကီးေတြရဲ႔ မဟာေလးခ်ဳိးႀကီးတခ်ဳိ႔ကုိ ဖတ္ဖူး၊ၾကာနာဖူးပါရဲ႔၊ ကာရန္မႏုိင္တဲ့အတြက္ မထိေရာက္လွ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီးရဲဲ႔ မန္ႀကီး႐ြက္သပ္ နေဘ ထပ္မ်ားလုိ ေလ်ာကနဲေလ်ာကနဲမရ။ ေ၀ါကနဲေ၀ါကနဲမက်တဲ့အတြက္ ပြဲမက်။

ဆရာ ႀကီးက သူ႔ပင္ကုိယ္ဥာဏ္ကႀကီးမားလွတဲ့အတြက္ တမင္အားထုတ္မူမျပဳရ၊ သူ႔အလုိလုိ စီးဆင္းလာတဲ့ ကာရန္မ်ားမွာ အံ့ၾသဖြယ္ပင္ေကာင္းလွပါေပ့၊ သူမတူတမူထူးတဲ့ ကဗ်ာ ၀ိဇၨာာဓုိရ္တပါးပါတကား။

(၃)
ဆရာႀကီးရဲ႔ေလးခ်ဳိးႀကီးေတြဖတ္ၿပီး ပီတိစိတ္ယုိဖိတ္ကာ ဆရာႀကီးရဲ႔နေဘထပ္မ်ား ကုိ ေနာက္ေႏွာင္းစာဆုိတုိ႔က တုပေရးသားစီကုံးခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။ ဆရာႀကီးကုိယွဥ္ၿပိဳင္ ျခင္းမဟုတ္၊၊ အားက်ျခင္း၊ ဆရာႀကီးရဲ႔စံကုိ အတုခုိးလုိျခင္း၊ ၾကည္ၫုိျခင္းစိတ္ျဖင့္ စမ္း သပ္ၾကည့္ၾကျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔တေခတ္မွာ လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားက ဆရာႀကီးရဲ႔လက္ရာမ်ဳိးကုိ လက္ ဖ်ားနဲ႔မွ်မတုိ႔ရဲေပမဲ့ လူငယ္ဂီတစာဆုိတဦးကေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႔ နေဘထပ္အသြားေတြ ကုိ ႀကိဳးစားပမ္းစား အတုယူေရးဖြဲ႔ဖူးတာကုိ သတိရမိပါတယ္။ သူကေတာ့ သူ႔မူနဲ႔သူ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဂီတစာဆုိ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ‘အကယ္ဒမီျမတ္ေလး’ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္ေလးက ဆရာႀကီးကုိလည္း ေလးစားျမတ္ႏုိး၊ ဆရာႀကီးရဲ႔ စာေပအေမြအႏွစ္ကုိလဲ အေမြခံယူခ်င္၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ကုိလည္း ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ေထာက္ခံခဲ့သူျဖစ္ေလေတာ့ သူ႔ေတးကဗ်ာေတြအေပၚမွာ ဆရာႀကီးရဲ႔ စာေပအရိပ္ေတြ လြမ္းမုိးေနတာ ဆန္းတယ္လုိ႔မဆုိတာပါဘူး။

(၄)
ကုိျမတ္ေလးရဲ႔ ေတးသီခ်င္းေတြက အေတြးအေခၚလဲဆန္းသစ္၊ အေရးအသားကလဲ တစခန္းလွစ္္ၿပီး လမ္းသစ္ထြင္ခဲ့ပုံကေလးေတြ တေစ့တေစာင္းၾကည့္ရေအာင္…။

‘မခင္ႏွင္းဆီ’သီခ်င္းမွာ-
“သခါၤရကုိ အစဥ္ထာ၀ရမွတ္ေတာ့ သင္အနာတရျဖစ္မည္…” တဲ့။
“အကၡရာသခ်ၤာနည္းနဲ႔ တြက္ခ်က္ၾကည့္ေတာ့လည္း မက္စရာမျမင္ပါသည္…
အဲ ဒါပဲ အေျဖကြဲ႔ႏွင္းဆီ…၊ ဘ၀နိယာမထဲသုိ႔ ဘ၀င္နာနဲ႔ဆင္းၿပီ…”
တဲ့။

‘ပင္လုံထိပ္ဦး’မွာ-
“လူ႔ေလာက ဟန္ပန္အေရးနဲ႔ ပ်မ္းမ်ေၾကးအေျဖ… ဥေရာပဆန္ဆန္ေတြးတဲ့ ႐ွမ္းမေလးေရ” တဲ့။

‘ကျပားမေလး ဂုိယာရမ္’မွာ -
“အလွဖုရားမေလး လုိရာဖက္လုိရာဖန္… ကျပားမေလး ၫုိျပာညက္ဂုိယာရမ္” တဲ့

‘မဂၤလာဒုံက လက္ခုပ္သံမ်ား’ သီခ်င္းမွာ-
“ဘ၀င္မွာတုန္စရာ့ စက္လႈပ္ပ်ံကစား မဂၤလာဒုံက လက္ခုပ္သံမ်ား…ညီ” တဲ့။

‘တ-က-သ ေငြရတုသဘင္’ သီခ်င္းမွာ-
“ေငြခ႐ုလြင္လြင္... ျပည္ၿခိမ္းမဲ့ ထက္ဗဟုိ ေသာင္းခရီးတြင္… ေငြရတုသဘင္ ျမည္ ဟိန္းလ်က္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းႀကီးတြင္” တဲ့။

‘ေမာင္းမကန္ ေကသီဦး’ သီခ်င္းမွာ-
“ထိန္၀ွက္စကားတြင္ အသက္ပါေနသမုိ႔ စိတ္မွာစိတ္မွာ သူ႔အေၾကာင္း႐ြယ္… အိပ္မက္မ်ားပင္ မက္ပါေစလုိ႔ ႀကိတ္ကာ မွိတ္ကာ ဆုေတာင္းတယ္…၊ အေၾကာင္းကံေျပမည္ အထူး႐ြယ္ ေစာင္းသံေခၽြသီခူးတယ္… ေမာင္းမကန္ေက သီဦးရယ္…” တဲ့။
ကုိျမတ္ေလးရဲ႕ နေဘအရသာကေလးမ်ားကုိလဲ တမ်ဳိးတဖုံ ခံစားၾကည့္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ႏွလုံးသားထဲက နေဘထပ္ကေတာ့-
“ေကာင္းက်ဳိးအေထြေထြရယ္နဲ႔ ခၽြန္ေစျမေစေစာ
ေဒါင္းအုိးေ၀ရယ္လုိ႔ တြန္ေစ ကေစေသာ” ပါခင္ဗ်ား။
တင္မုိး
(၁၁၊ ေဖေဖၚ၀ါရီ၊ ၂၀၀၆)

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More